2016/12/19

CSAK1PERC: Sebek


Szeretett volna már túl lenni az egészen… 
Fellélegezni, és továbblépni… 
De tudta – ez lehetetlen. 
Harcolnia kell bármennyire fájdalmas is, kiállnia magáért és a gyerekeiért – akkor is, ha újra meg újra feltépődnek a sebek.
-         - A lexikonokat is elviszem… Azokat én vettem…- lépett a könyvespolchoz a férfi határozottan.
-         - Felőlem… - vonta meg a vállát a nő, majd fáradtan leroskadt a kanapéra.
-        - Remélem, a láthatási időket nem fogod mondvacsinált okokkal meghiúsítani… Nekem is jogom van a gyerekekkel lenni… - tette be sorra a sporttáskába a hatalmas könyveket a férfi.
-         - Miért tenném? A tieid is… Bár, ahogy a tárgyaláson viselkedtél – ahogy minden fillérért foggal-körömmel harcoltál – félő volt, hogy az utcára száműzöd őket… - jegyezte meg ironikusan a nő.
A férfi gyűlölettel fordult felé:
-         - ÉN dolgoztam meg érte, ÉN izzadtam meg miatta, ÉN túlóráztam, ÉN kerestem meg mindent, amit most itt hagyok Nektek… - most már kiabált.
-        -  Ja, és TE költötted a nagy részét az asszisztensedre… - jegyezte meg a nő halkan.
Nem volt ideges. Nem sírt – mert már elsírta az összes könnyet, amit a férfi érdemelt. Nem is sajnálta magát, vagy a gyerekeket. Az elmúlt két évben annyi megaláztatáson, annyi gyalázatos hazugságon, annyi parttalan vitán, és emberhez méltatlan veszekedésen volt túl, hogy mára már megkeményedett.
-         - Szerelmes lettem… Mondtam már sokszor… Az ember nem tud az érzéseinek parancsolni… Éva olyan más, mint Te, annyira különbözik tőled… Vidám, energikus, alkalmazkodó, derűs, vállalkozó szellemű… - áradozott a férfi könnybe lábadó szemekkel, teljes meggyőződéssel arról, hogy az általa mondottak igazolják csalárdságát.
-         - Na, jó! Fejezd be! Szedd össze, amit még el akarsz vinni, és lépj ki az életemből! – emelkedett fel a nő, egyértelmű kézmozdulatot téve az ajtó felé.
A férfi csodálkozva nézett a volt nejére: amikor idejött azt hitte a nő a kimondott válásuk ellenére is - térden állva fog könyörögni neki, hogy maradjon, ne hagyja el…
-        -  Jól van – megyek… - összeszedte a táskáit, majd odalépett a nőhöz, hogy búcsúzóul még megölelje.
-         - Nem képzeled!!! – lépett hátra a nő gúnyosan felkacagva.
-         - Rendben. Adj puszit a kicsiknek helyettem is...
Hát elment. Vége. Lezárult egy fejezet. 
Szeretett volna már túl lenni az egészen… 
Fellélegezni, és továbblépni… 
De tudta – ez lehetetlen. Még most túl friss a seb… De minden seb begyógyul egyszer…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése